Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under oktober 2009

Av katsura - 17 oktober 2009 22:13

När jag hör Björn Gustavssons namn, tänker jag omedelbart på Carina Berg. Björns hyllning till henne under Melodifestivalen glömmer man inte i första taget... Och här kommer en look-alike-hälsning till Carina från mig!

   MÄE   Obestämd

Av katsura - 17 oktober 2009 22:03

Det är modernt med rosévin.

Nu dricker alla, som är inne, rosé...

Tänk vad vi är lättledda allihop!

Rosé   Skål! Flört


Av katsura - 17 oktober 2009 21:56

På Arum, i Side, kom denna ödla varje kväll utanför vår dörr. Den var inte särskilt rädd, så vi lyckades ta en hel del bilder på den.

Ödla  

Art? INGEN ANING! Obestämd

Av katsura - 17 oktober 2009 21:16

Nässelfjäril  

Nässelfjäril i Johannisberg sommaren 2009.

Av katsura - 17 oktober 2009 21:13

Storken är ju inte helt vanlig i Sverige idag, men i S Sandby, en bit utanför Lund kan man ha turen att se en hel del. Denna stork cirklade över S Sandby i våras när jag var där på visit!

Stork  

Den hade dock ingen baby med sig...tack och lov! Glad

Av katsura - 17 oktober 2009 21:12

Insekter är inte min specialité precis, men någon kanske vet vad just denna skalbagge heter? Färgerna är fantastika!

Skalbagge   Flört


Av katsura - 17 oktober 2009 21:09

Jag värnar om mina småfåglar, men ibland är det fler som vill ta del av kakan... Ekorrarna är också söta, men de är lite väl tjuvaktiga ibland! Bilden är tagen i mars 2009.

Ekorre   Glad

Av katsura - 17 oktober 2009 20:18

Höst, oktober, strålande sol och helt ensamma på stranden - Chili och jag. Chili kände dock doften av kaninerna. Hon väntade på att jag skulle tappa koncentrationen så hon kunde sticka i väg, men.... hon fick aldrig chansen!

Chili   Rynkar på näsan

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards