Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2009

Av katsura - 7 november 2009 21:40

Orkidé  

Av katsura - 7 november 2009 21:37

Rudbeckia  

Min röda rudbeckia i september och nu i november ser den ut så här...

Röd rudbeckia  

Vi ses i gen nästa sommar!

Av katsura - 7 november 2009 21:34

Äppelkart  

Ett enda outvecklat äpple hänger envist kvar på en gren i mitt äppelträd... Förvånad

Av katsura - 7 november 2009 21:29

Ramsen växer vilt i min naturträdgård. På våren sticker den upp som spjut ur marken, sedan breder bladen ut sig och strax kommer de vita blommorna. Som små klockor! Nu när bladen har vissnat ner är det bara bären kvar... och de är blå!

Rams  


Rams   Giftiga? Obestämd

Av katsura - 7 november 2009 21:27

Nypon   Glad

Av katsura - 7 november 2009 21:26

Rönnbär   Foten i munnen

Av katsura - 7 november 2009 17:27

Smällbär  

Denna buske har jag fått som ett litet skott av min mamma. Den får dessa vita bär på hösten och klämmer man på den smäller det litegrann. Jag har alltid kallat det för smällbärsbuske, men tvivlar på att det är buskens korrekta namn. Är det någon som vet???

Av katsura - 4 november 2009 21:10

SMHI har "lovat", eller varnat för, snö i norra Skåne i natt.

I november!!!

Alldeles för tidigt, tycker jag.

Bor man precis nedanför åsen, dvs Hallandsåsen, kanske man får ta del av den tillfälliga vintern.

Det visar sig...

Tur att vinterdäcken kom på i söndags.

Grått, moln, regn, grått, moln, regn... Då kan lite sommarpioner pigga upp!

Pion  


Pion   Glad

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards