Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under februari 2010

Av katsura - 5 februari 2010 14:19

Chili älskar snön!

 


   


Det är inte världens bästa bilder men de vittnar om lekfullhet och livsglädje! 

Av katsura - 3 februari 2010 15:39

Snön fortsätter att singla ner...oavbrutet. och jag skottar och skottar och skottar.

Jag kommer nog att ha lite träningsvärk i ryggen i morgon för det känns som jag har använt lite andra muskler än vanligt.

Det blir ingen träning idag.

Jag har skottat i 2,5 timme och har redan 8087 steg på stegräknaren, så det får räcka!   

Av katsura - 2 februari 2010 16:46

  

  Hans gröna färg är väl fantastisk?!? 

Av katsura - 2 februari 2010 12:48

  


  

Av katsura - 2 februari 2010 09:26

Denna vinter kommer att gå till mannaminne känns det som.


Jag börjar jobba till lunch idag, lagom när det stora ovädret ska dra in över oss. SMHI räknar med en till två decimeter snö, vilket inte är något problem i sig, men i kombination med hård blåst kan det bli riktigt illa. Lite tur har man ibland för...


...nyss ringde en kollega och sa att jag inte behöver komma, för verksamheten ställs in fr o m lunch så att alla hinner ta sig hem.

Så skönt att slippa ge sig ut i onödan  .


I sådana lägen är det skönt med ett datoriserat samhälle, så att jag kan sköta en del av arbetsuppgifterna hemifrån.


Ta det lugnt i trafiken!

Av katsura - 1 februari 2010 20:29

När dottern var på spellektion förra veckan passade jag på att ta en promenad utmed Rönne å och givetvis hade jag kameran med. Solen sken och det var helt enkelt en underbar eftermiddag!

 

Rönne å var frusen men en liten vak med öppet vatten lockade en hel del änder .

   

Fantastiskt att livbojen får hänga där den ska vara! 

   

Stortorget

 

Ängelholm är en vacker liten stad, som är värd ett besök om du har vägarna förbi!    

Av katsura - 1 februari 2010 17:57

 

Inte syns det att vi har gått på två och en halv lydnadskurs... Det behövs kanske en till! 

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards