Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2010

Av katsura - 23 mars 2010 16:13

  

Alla frökapslarna är tomma. Förhoppningsvis är det småfåglarna som har fått njuta av dem denna bistra vinter.   

Av katsura - 23 mars 2010 13:05

Bilderna talar för sig själv...


FÖRE  


EFTER  

Av katsura - 23 mars 2010 12:59

Solen sken så vackert, så jag kopplade Chili och tog med kameran för en liten fotorunda. Ha! Då blåste det till och blev kallt som attan. Solen gick i moln och regnet piskade i ansiktet...


Nu sitter jag vid min dator och vad tror ni händer? Jo,   skiner solen igen.

  

Hunnabadet 23 mars 2010. 

Av katsura - 22 mars 2010 13:50

  


  

Av katsura - 20 mars 2010 17:14

NU är det underbart att bo i Skåne. Snön är nästan helt borta och här tittar mina tidlösa fram.   

  

Av katsura - 20 mars 2010 17:09

Nu har bäst-före-datum på Chilis päls passerat. Hon är verkligen lurvig och drar in för mycket sand varenda gång vi går ut. Dessutom blir hon helt elektrisk när hon borstas... På måndag ska hon klippas och det har både hon och vi längtat efter i flera veckor!

  

Av katsura - 19 mars 2010 21:54

Igår var det dags att vara hemma med vård av barn. Maken låg nedbäddad förra veckan och vi var fascinerade över att vi andra klarade oss... men det varade inte så länge. Idag däckade även jag. Feber, hosta och snuva...aaaatjoooo! Vi piggade upp oss ikväll med lite godis... och det gick åt snabbt. Bara två bitar kvar!

  

Av katsura - 18 mars 2010 17:42

Min man och hans syskon har snart gått igenom svärmors gamla saker och snart är lägenheten tömd. Det är en syssla som väcker starka känslor och många minnen blossar upp. I ett syskrin med gamla mynt, muttrar, legobitar, nycklar, kuvert, gratulationskort mm, mm hittade min man det här, nästan ovikta kvittot från den 1/7 1963.

     

  

Det är ju bara en gammal papperslapp, men ändå fascinerande på något sätt. Moderna kvitton, som ska gälla som garanti i ett flertal år, är ofta oläsliga efter ett år, men det här handskrivna kvittot, som skrevs för snart 47 år sedan är oblekt och i högsta grad läsligt! Fräckt!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards