Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under april 2010

Av katsura - 11 april 2010 19:18

Min man läste nyss på nätet att Ängelholm och Skälderviken har haft den varmaste temperaturen i Sverige idag. Det kändes, när vi var på långpromenad. Termometern på vår norrgavel visade +15,8 grader, när vi kom hem. I LIKE!!!

I trädgården blommar scillan. De stoltserar med sin blå färg lite här och var, både där de bör vara och där de inte bör vara...

  

Av katsura - 9 april 2010 22:44

  

Påsken, såväl som påskledigheten är över för min del, men här kommer iallafall en ljuvlig påsklilja. Den doftar däremot inte så gott...

Av katsura - 7 april 2010 20:52

  

Stengärde i Skepparkroken utmed min dagliga runda med hunden.

Av katsura - 2 april 2010 19:05



     


Under påskhelgen åker vi och var och varannan skåning på konstrunda. I år styrde vi kosan mot Utvälinge, Jonstorp, Rekekroken, Svanshall och Arild. Jag packade ner både stora och lilla kameran redo för att ta MASSOR av foton på allt och inget! 

Redan på väg ut från Ängelholm hittade jag det första motivet. Vi stannade bilen och kameran åkte fram, men...


... det fanns inget minneskort! 

 Grrrr! Det satt kvar i datorn. Som tur var hade jag "lillen" med också så jag fick en fin vårbild från Arild iallafall.

 

Vi besökte följande konstnärer:

Jonas Högström, skulptur (jättefräcka skulpturer=vill ha!)

Siv Bokelund,skulptur, keramik glas (läckra glasänglar, och keramikhönor)

Peter Göransson, måleri (fantastiska målningar helt i min smak)

Katarina Gill, glas (massproduktion av små glasfigurer... not "my cup of tea")

Pelle Wadströmer, måleri (helt OK)

Gunilla Anderson, måleri, teckning ( och????- man undrade lite om hon drev med besökarna...)

Av katsura - 2 april 2010 18:56

  

Prydligt parkerade i cykelstället...  

Av katsura - 1 april 2010 16:09

  

Av katsura - 1 april 2010 16:07

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards