Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juni 2010

Av katsura - 15 juni 2010 20:32

  

I fredags fick jag möjligheten att träffa ett nyfött shettisföl. Hon var bara ett halvt dygn gammal och lite darrig på benen. Inte större än en hund...


Mamma Norpan puttade undan henne hela tiden, så det var svårt att få en bra bild av underverket men här tittar hon iallafall fram - lilla Diesel-Doris.

Av katsura - 10 juni 2010 16:20

Nu blommar den!

  

Fördelen med den svala våren och kyliga försommaren har varit att allt har blommat under en lite längre tidsperiod. Vissa år säger det "poff" och så har allt blommat över, men inte i år.


Har haft skolavslutning i dag och i morgon går dottern på sommarlov. Det är stort och jag gråter varje gång det är dags för "Den blomstertid nu kommer..."



Av katsura - 8 juni 2010 21:23

Allt känns så HIMLA bra t o m att gå kädd i stödstrumpa och Birkenstock! Jag känner mig ju inte jättehipp precis, speciellt inte i morgon när jag ska på studentuppvaktning, men allt är bättre än tygskon jag har använt fram till igår   .



Av katsura - 8 juni 2010 12:52

  

Idag är det min sista sjukskrivningsdag och det ska bli härligt att gå till jobbet i morgon. Det är utflykt på schemat - stranden och flygmuséet... Ganska skön mjukstart kan man säga. Dagarna har flugit iväg som maskrosfrön i vinden.


Tiden har gått rasande fort, trots att jag inte har kunnat göra mycket, men nu är det över för denna gång. I augusti är det dags för fot nummer två...


Resultatet har blivit lysande och jag är så glad och lycklig över att jag bestämde mig för att göra operationen, och jag vill verkligen tacka Fredrik Montgomery för ett skickligt ingrepp!


Tack alla bloggare för uppeppande kommentarer! Det är ni som har gjort tiden lätt att härda ut   .

Av katsura - 7 juni 2010 08:19

  

Snart ska jag till Lund och det känns som allt har kört ihop sig. Att köra vår automatare går ju bra eftersom jag då bara använder höger fot, men givetvis gick den sönder i lördags. (Är det svärmor som har varit i farten igen???)


Därför övningskörde jag den lille igår och det är ju lite läskigt eftersom jag inte riktigt har någon styrka i vänster och måste jag reagera snabbt så... men på motorvägen behöver jag ju inte använda kopplingen så mycket, så det ska nog gå bra.


MEN, nu stod det i tidningen om väntat trafikkaos på E6 idag mellan Kropp och Fleninge. Shit - ligga och krypa blir inte alls bra!!!


Därför ska jag snart sticka! Har nämligen bestämt mig för omaket att köra omvägen förbi Östra Ljungby och där ut på E4:an, så smiter jag förbi kaoset - förhoppningsvis...


Dessutom regnar det! Shit shit shit! Kryckor och paraply är ingen bra kombination och kryckorna behövs om jag ska hinna ta mig mellan Västra station och Carema.


Jag packar ner en bok som jag kan läsa om jag kommer alldeles för tidigt. Bättre det än att bli stressad av att inte hinna dit i tid... Herregud, det är min första stora utflykt på egen hand på 6 veckor, så det är kanske inte så konstigt att jag hispar lite...eller?!?

Av katsura - 6 juni 2010 20:41

Blått och gult dagen till ära.

  

Akleja eller akvileja?


Nationaldagen har vi firat med min väninna Ulrikas familj, som också bor här i stan. Ulrika och jag gick på högstadiet (1978-1979) tillsammans i Eskilstuna och av outgrundliga anledningar har vi båda hamnat i Ängelholm.   


I morgon är det dags för mitt  återbesök på Carema i Lund och jag är lite nervös... Gipsskenan ska plockas av och nu får jag reda på resultatet. Håll tummarna!


Jag önskar er alla en fortsatt trevlig kväll denna nationaldag 2010.



Av katsura - 4 juni 2010 08:50

  

Mina ståtliga allium lämnar snart knoppstadiet. De är så vackra där de sticker upp i rabatten lite här och där. I höst ska jag sätta fler!


Idag har jag planerat för en dag på mage på altanen. Igår satt jag och läste, så framsidan fick en helt ny nyans rosa... Tänk att man ALDRIG lär sig! Jag är med andra ord lite öm i skinnet idag.   


Dessutom blev jag glad när jag läste morgontidningen. Länsstyrelsen har satt stopp för kommunens och PEAB's planerade bebyggelse utmed mitt promenadstråk!!! Säkerligen blir beslutet överklagat, men det fördröjer iallafall byggplanerna.   


Annars händer det inte så mycket i min begränsade värld. Jag längtar tillbaka till jobbet och nu är det ju inte många dagar kvar!

Av katsura - 3 juni 2010 21:29

Chili är inte duktig på allt (att gå i koppel har vi inte lyckats med...), men hon är fantastisk när man ska klippa henne. Hon sitter lungt på bordet och väntar på att det ska bli något gott  i belöning, när allt är klart.


Efter klippningen blev det dusch med schamponering, så nu doftar hon som en liten nyponros...   


  

Det ser ut som om hon tyckte det var lite skämmigt att fotograferas i den här situationen, men jag kunde bara inte låta bli!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards