Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Lap Chill Mat, sol och IW

Av katsura - 22 januari 2011 19:37

Dagen började på Väla köpcentrum i Helsingborg. Ibland blir jag sugen på att åka dit, men så kommer jag bara innanför dörrarna, så är det lagom att åka hem igen... Det är INTE mitt favoritställe!


Men idag behövde jag ha hjälp från Telia. Jag gissar att jag blev dagens samtalsämne i lunchrummet för jag var en typisk "medelålders- kärring- med- en -mobil- hon- inte- begriper"! Det blev lite pinsamt, men det bjuder jag på...man kan ju inte vara bra på allt!   


Dagens bästa inköp blev en Lap Chill Mat på Claes Olsson (299:-). Jag har nämligen haft problem med att laptopen blir överhettad och bara stänger ned sig utan förvarning och i våras, när jag satt med foten i högläge, försökte jag ha den i knät, men det slutade med brännsår på låret... På sista tiden har jag lagt två kylklampar under den (alla sätt är bra utom de dåliga   ), så det nya alternativet är helt klart bäst! Det är en liten fläkt i den, som drivs av datorn via en USB-sladd. Toppen!


Solen sken från klarblå himmel på eftermiddagen. Det var verkligen läge för en promenad med kameran på magen...

  

Hamninloppet i Skälderviken och Klitterhus i bakgrunden.


  


  


I onsdags skrev jag om IW. Jag hade bokat mig på ett baspass, men så hade det blivit något fel i bokningsschemat, så det blev ett medelpass. Skillnade är att medelpasset är 15 minuter längre, man använder de olika positionerna mer och tempot är lite snabbare.


Det gick jättebra och det är såååå kul! Bra musik och en peppande ledare - då går det av bara farten! Härligt! Jag rekommenderar alla att testa. Det bästa är att det är rejäl konditionsträning, som inte ger träningsvärk och varken knän eller höfter belastas särskilt hårt!


Det finns en nackdel...jag domnar i fötterna, men nu har jag fått tipset att inte snöra skorna för hårt. Jag får se om det funkar i morgon, då det är dags igen.   

TREVLIG KVÄLL!   

 
 
Ingen bild

Annika

22 januari 2011 21:25

Vackra bilder! Härligt ljus.

 
Inger

Inger

22 januari 2011 23:51

Vilka rofyllda bilder ... har ni slut på vintern redan???

Ha en bra fortsättning på helgen/kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
skånepågen

skånepågen

23 januari 2011 15:56

Har hört att datorn kan skapa brand p g a värmen. Har inte riktigt trott på det, men kanske ändå då.
Skälderviken är verkligen fint.

http://aake.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

23 januari 2011 16:11

Tack för den snälla kommentare;)

Ja, det är väl synd att vi inte har IW men vi har ju en crosstrainer här hemma som jag brukar köra på när jag samtidigt tittar på tv. Man blir rejält svettig vill jag lova! Det blir kanske ett pass på den imorgon istället för Friskis.

http://hovdamen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

23 januari 2011 19:48

Gillar bilderna!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 januari 2011 15:17

Grattis till din nya Lap chill mat (jag läste chili först och fattade ingenting, fniss). Jag har skaffat en lap kudde, som fungerar alldeles utmärkt. Det går nästan inte att ha datorn direkt på knäna, inte bra varken för datorn eller knäna.
Kan tänka mig hur det kändes i Telia-butiken. De här unga försäljarna är inte direkt smidiga i sin kontakt med kunderna. MInns när MiML ville köpa en mobiltelefon "med lock men utan kamera"
Självklart kom han hem med en som hade kamera. Tillbaks till affären där sätt suckande och med upplyfta ögonbryn försäljare tålmodigt (nåja) förklarade att det inte FINNS några mobiltelefoner med lock och utan kamera. Man riktigt såg vad försäljaren tänkte om gamla gubbs som kommer in och trasslar.
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

28 januari 2011 22:36

Så vackra bilder!

 
Micke

Micke

15 februari 2011 23:45

Härliga bilder, gillar den sista speciellt fina speglingar på vatten ytan.
Mvh micke

http://diarullen.bloggplatsen.se

 
Riitta

Riitta

18 februari 2011 23:32

Så fina stillsamma bilder! Helt i min smak.
Kram på dig.

http://riittas-ordbilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards