Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under april 2011

Av katsura - 19 april 2011 21:54

  Blue, blue sky!

Av katsura - 18 april 2011 20:06

I fredags morse vandrade jag och min klass till Gångvad. Dimman låg tät över de skånska fälten och t o m eleverna upplevde den trolska stämningen och njöt av hur vackert det var!

 

  

Vårbruket är igång!


 



 

Vi njöt av tystnaden och lugnet. Endast vårflodsvattnet i Pinnån hördes på avstånd.

Av katsura - 18 april 2011 19:52

Helgens träningsworkshop fortsatte igår på Batterifabriken. Det blev indoor walking, cirkelgym, gym, hinderbana, skivstång, cirkelfys, step och dans... sedan var jag helt slut.


Jisses vad muskler det finns i kroppen. Jag har nog känt av dem alla idag, därför avbokade jag passet som jag hade bokat idag. Kroppen ville ha en vilodag...   

Av katsura - 16 april 2011 20:49

Hela den här helgen är jag anmäld till träningsworkshop på F&S. Idag har vi hållit igång mellan 8.30 och 16.30 och detta gör vi för att ha kännedom om alla träningsformer som erbjuds i föreningen... alltså inte bara dem man själv leder eller går på.


Idag blev det jympa, gym, spin puls, flex intervall, core, box och dagen slutade med yoga! Och NU är jag ganska sömnig och ska därför lägga mig och läsa Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.


ZZZZzzzzZZzzZzzzzzzzzzzZZZz! Jag måste ju orka med morgondagen också...!


 

Av katsura - 15 april 2011 14:45

Det är fredag eftermiddag och jag har bara en elev kvar som sitter och arbetar med sitt arbete om dovhjortar. Lugnet har lagt sig över skolans område och ute skiner solen,vilket bådar gott inför ett kommande påsklov. Den sista lektionen har vi haft det lite småmysigt med individuella uppgifter och ett dingnande påskägg, som snabbt tog slut.   


Det ska bli skönt både för oss och eleverna att ladda batterierna i några dagar!

  Trevlig fredagskväll önskar jag alla som tittar in!

Av katsura - 15 april 2011 14:38

I morse promenerade jag och min klass ner till Gångvad för att se på när hjortarna skulle sorteras. Tre elever var med och hjälpte K och M. Hjortkalvarna skulle säljas och hindkalvarna fick vara kvar i hägnet.



      

Av katsura - 6 april 2011 21:08

Numera har jag börjat på gymmet också... Jag har alltid avskytt gym och tyckt att det är tråkigt "att lyfta skrot", men nu har F&S Ängelholm börjat med cirkelgym och det är kul, svettigt och stärkande för kropp och själ.


Det är en form av gruppträning till musik, med en inspirerande och peppande instruktör. Man börjar med lite uppvärmning och sedan börjar slitet. Det är 20 stationer (16 maskiner och fyra övniningar som skiljer sig från ledare till ledare). I 45 sekunder kör man järnet, sedan är det några sekunders förflyttning, innan det är dags för nästa 45 sekunder på nästa maskin. Två varv hinner man med och så avslutas det hela med nedvarvning och stretch. Superskönt!


Jag måste erkänna att jag någonstans mitt i ställde mig frågan: "Varför utsätter jag mig för detta?", men så fort det är över vet jag precis varför. Känslan efter ett hårt pass är obeskrivbar och alldeles UNDERBAR!


 

Av katsura - 3 april 2011 21:16

När jag var ung, bjöd man kompisarna på dammiddag och nu när man är lite äldre vill jag gärna kalla det tjejmiddag. Vissa (=dottern) i familjen protesterade mot begreppet tjejmiddag och sa: " Ni är ju tanter allihopa!"


Hjälp, tänkte jag! Är det så man ser på mig numera...att jag är en tant?!? Okej då...vill man kalla mig tant så går det bra. Huvudsaken är ju att jag själv vet hur jag känner mig (och det är definitivt inte tantigt!)


"Tantmiddagen" blev väldigt lyckad och jag är glad att jag har lärt känna dessa trevliga människor.   


Efter alla måsten idag ordnade jag ett litet hemmaspa (tantvarning igen???) Det blev ett hett bad med olja, ansiktsmask och en god bok. Mmmmm! Det är skönt med lite egentid ibland!

 

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards