Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under augusti 2011

Av katsura - 3 augusti 2011 22:43

under sommaren har jag under lediga stunder petat ihop mitt IW-pass. Jag har konstaterat att den moderna tekniken (trots allt) underlättar arbetet! Då tänker jag främst på:

  • Spotify, som underlättar jakten på och inköp av låtar!
  • Mixmeister, som underlättar "inspelningen"!

När väl musiken var på plats var jag halvvägs. Mina första försökskaniner var maken och dottern och idag har jag även haft ett pass med "riktiga" motionärer och GK luffade (kvalitétsuppföljning) passet. Det jobbigaste är att ha ett headset... ALLA hör ju hur mycket man flåsar!!!


Det känns bra att det är dags och jag är taggad inför söndagens diplomering. Det ska bli roligt att snart få leda pass på riktigt!


Håll tummarna!   

Av katsura - 3 augusti 2011 22:35

Sedan min morbror slutade bruka åkrarna uppe vid stugan har jorden legat i träda. Det som vill växa växer och en gång per sommar hugger han det som vuxit upp. Detta har resulterat i att Lillängen börjar likna en riktig, äkta äng, med massor av olika blommor!

Blomsterängen existerar knappt idag, så därför tycker jag det är lite småmysigt.

Nostalgi... Ängen påminner om Timotej-reklamen (du minns väl schampoot som alla ville använda på 70-talet?)

 

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards