Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under september 2011

Av katsura - 30 september 2011 10:23

Nu på hösten flyter det iland en hel del drivved. Vackra stockar och grenar och ibland undrar jag var de engång växte och frodades...


Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på Jambola, dricker kaffe och hoppas på att snart känna mig piggare. Jag är alltså hemma från jobbet idag också  . Yrseln är borta, tack och lov, men nu har jag huvudvärk  och är extremt trött. Jag har redan sovit en timme nu på förmiddagen... hmmm, jag känner inte igen mig själv!


Solen skiner iallafall idag. Morgondimman har lättat och daggen gnistrar i gräset. Det blir nog en underbar dag! Chili, jag och kameran får gå en runda lite senare.


Spotify är toppen och jag hittar så mycket som jag inte visste fanns. Igår upptäckte jag James Morrison. Supersköna låtar!

Av katsura - 29 september 2011 20:46

  Höstfägring. Min blå hortensia skiftar färg...

Av katsura - 29 september 2011 10:56

En ensam, näpen liten blåklocka i höstsolen...


Idag är jag hemma från jobbet och ligger på sängen och chillar. Så fort jag reser mig upp gungar världen, som om jag skulle befinna mig på en färja på halvstormigt hav.


Jag drabbades av yrseln redan igår och blev hemsskjutsad från jobbet. Det konstiga är att jag har inga andra sjukdomssymptom...


Alla kommer med olika teorier, som kristaller, virus på balansnerven eller stress. Jag var hos läkaren nu på morgonen och hon kollade blodtrycket (101/60) och blodvärdet, men allt var OK. Det kändes som hon lutade åt att det beror på stress...Yrseln är ett varningstecken värt att lyssna på...


Jag ska snart ta mig en liten tupplur för tröttheten kommer krypande.   


Av katsura - 21 september 2011 19:35

En dag sken solen även i Skåne...

Chili och jag gick ut på en fotorunda...

Vi insåg att hösten inte riktigt är här...trots allt!

 

Annars har det bara regnat...

Snickarna har varit duktiga och fixat garagetaket ändå...

De stackarna var rejält genomblöta och frusna ikväll...

I morgon avslutar de arbetet och vi är sååå nöjda!

Slutet gott allting gott!


Av katsura - 20 september 2011 13:24

Körsbärsbenved är en av mina favoritbuskar. Den får fantastiska höstfärger och dessutom är frukterna mycket dekorativa!

 

Av katsura - 19 september 2011 20:55

 
Av katsura - 19 september 2011 20:53

  Vildvin...

Av katsura - 19 september 2011 20:49

Ä N T L I G E N!

Här går det undan och det känns så bra. Nema problema!

    

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards