Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Lagom lugnt

Av katsura - 27 januari 2012 16:27

Har varit hemma från jobbet idag och det har varit skönt, men det hade ju varit roligare om man hade varit frisk!

Jag har legat på sängen och lyssnat på musik, räknat pulsar och lyssnat igen. Nu har jag nog hittat alla låtarna till mitt nya IW-pass. Spotify har verkligen revolutionerat mitt musikletande!!!


Nästa steg är att pinna låtarna, sedan köpa dem, lägga in dem i Mixmeister, mixa ihop passet, lägga till positionerna, träna in det, bränna skivan och sedan är det klart. Det är med andra ord några timmars arbete till.


Jag har även lyssnat på musik som gjort mig nostalgisk. Man hittar ju allt på Spotify. På grund av nostalgin lägger jag idag in lite gamla bilder:




Här sitter jag på restaurang någonstans i närheten av Laguna Beach. Året är nog 1982 och jag har röda byxor... och megastora glasögon!

Nästa bild är yngre men har några år på nacken. Den är från 2005, när vi hade bott här i ett år och jag hade mullat till mig rejält av att köra bil till jobbet...

   


Det är jag och mina kollegor som var på Råbocka med eleverna i juni månad. Vi hade hoppats på lite bad, men vi frös rejält!

 
 
Inger

Inger

27 januari 2012 20:15

Söt bild och söta tjejer ... känner igen mig! Pudelfrilla och småbarnsmamma, pumps och kornblå detaljer ... härliga tider.

krya på dig/kram inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
skånepågen

skånepågen

28 januari 2012 10:30

Önskan om snar bättring.

http://aake.bloggagratis.se

katsura

29 januari 2012 13:42

TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards