Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under februari 2012

Av katsura - 12 februari 2012 12:45

Jaha, då var det slut på det torra, sköna väglaget. Idag kom snön!


Den ende som är riktigt glad för det är Chili, men hon tyckte det var lite läskigt i början... och sedan är det ju jobbigt med snöbollarna som bildas längs hela benen.


Dottern fick åka med bästa kompisen till Håle hall på åsen för pulkaåkning! Det gäller ju att passa på för i morgon kanske snön är borta igen (vilket jag hoppas på...)


Vitt och vackert är det iallafall...


 

Av katsura - 11 februari 2012 18:51

Fortfarande har vi ihållande vinterkyla och isen ligger långt ut i viken, men snö har vi, som tur är, inte. Vår efterlängtade lördag började med en långpromenad med Chili och därefter påbörjades förberedelserna inför resan... Snart bär det iväg!!!


Jag har dessutom gjort ett jättejobb. Här hemma är jag lite dålig på att sätta in mina viktiga papper i pärmar så när mobilen gick sönder var jag tvungen att sortera allt i jakten på kvittot. Det tog två timmar... Idag satte jag in allt i pärmar och det tog ytterligare två och en halv timme. Jag insåg att jag inte har gjort detta sedan augusti 2008 och nu har jag lovat mig själv att inte vänta lika länge nästa gång. Under de två senaste åren har jag fått ångest av blotta åsynen av pappershögen... Men nu är det gjort och därför är jag värd en stor skål med ...


...



...G O D I S!


Ifall jag inte hinner in här innan vi åker vill jag önska alla ett skönt sportlov!


Av katsura - 7 februari 2012 20:43

Nu är  det kallt även i Skåne, men luften är hög och solen skiner, så det känns bra. Idag fick jag dock uppleva riktigt vinterväder och dito väglag då jag och två kollegor var i Bollerup och diskuterade GY11 och de nya kurserna och det nya betygssystemet. Det känns bra att ha ett gott samarbete med de andra naturbruksgymnasierna (Osby, Bollerup och Önnestad), trots att vi i viss mån är konkurrenter...


Det har alltså varit en bra dag och det gör inget att det är kallt för snart ska vi till solen! Bara en vecka kvar!


 


Förra veckan hade jag lite otur. Ja, eller egentligen var det bara jag som var extremt klantig! Jag lyckades nämligen med konststycket att tvätta min Xperia i 40 grader tillsammans med min vita jacka. Om ordet död hade kunnat kompareras kan jag berätta att det var den dödaste telefonen någonsin! Hela 413 kronor fick jag på försäkringen så klantigheten resulterade i ett hål i plånboken...


jag önskar alla en skön vecka!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards