Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2012

Av katsura - 21 mars 2012 17:09

Nu kommer våren med stormsteg!




Bilderna är tagna idag, den 21 mars, i Skälderviken utanför Ängelholm.

Fläder, vårhimmel och hortensiaknopp! 

Av katsura - 21 mars 2012 17:05



Chili älskar våren!

Att äntligen få vara ute i solen igen.

Bevaka reviret.

Jaga koltrastar och duvor.

Sola på altanen.

Det är livet! 

Av katsura - 20 mars 2012 21:40

... som många andra flickor mår man inte bra när det är dags... Vi lider med henne!

Stackarn vill  helst ligga och kura i vår säng och hon kommer inte ens och hälsar när vi kommer hem. Tur att det bara sker två gånger per år...

 

Fotograf MLM (dottern)

Av katsura - 20 mars 2012 21:22



En tulpan till alla i grårusket...


Maken och dottern har varit på synundersökning idag och nu ikväll har vi valt bågar. Det är inte lätt!


Dottern ska få sina första glasögon och hon är jätteglad!!!  För hennes del blev vi överens ganska snabbt, men maken hade sju bågar som vi ska välja bland... 


Nu är jag också sugen på att skaffa nya och jag behöver verkligen nya glas, men det blir ju mycket pengar när vi alla behöver nytt på en gång. Makens kommer att kosta ca 12 000 kr och av erfarenhet vet jag att mina brukar ligga på lite mer...   Man får helt enkelt se det som ett klädesplagg, som man använder dagligen i ca 3 år - då känns det lite bättre! 

Av katsura - 18 mars 2012 15:55

Igår började jag rensa i dotterns rum eftersom Operation byggprojekt startar nästa måndag. Dottern ska flytta in i vårt rum, som ska bli ett tonårsrum och vi ska flytta in i hennes efter viss ombyggnad. Jag trodde det skulle gå snabbt och packa ned, men... Vissa saker ska upp på vinden, annat ska säljas på loppis och det som ska in igen, ska ut i garaget tills vidare... Sorteringen tar tid och så mycket nostalgi som svämmar över mig!


Det bästa av allt är att vi har lyckats slänga en hel del!



Efter fem timmar igår tyckte jag vi hade gjort en hel del och i morse satte jag igång direkt igen... men det syns inte så stor skillnad!!!




Pusslet som ligger på sängen fick jag av mormor och morfar julen 1971. Bilden är gammal och trist, men på asken har jag plitat med en åttaårings handstil att det är från dem... Där tog det stopp och jag kunde inte kasta det... inte idag iallafall.


Det ska bli så spännande  att göra om, men vi har en tuff månad framför oss. Det blir trångt, för vi har bara 100 kvadrat i normala fall och nu kommer drygt en fjärdedel  vara obrukbar en tid framöver... Det värsta blir nog att dottern ska dela badrum med oss på morgnarna. Hon är precis lika snabb som alla tonårstjejer!  


Jag önskar alla en skön  vecka.

Av katsura - 14 mars 2012 16:57



Några thailandsorkidéer blommar fortfarande och förgyller vår vardag! Idag skiner solen och det är riktig vårvärme i luften.   Våren är här och det är lätt att glömma att det mycket väl kan komma snö igen! Men det hoppas jag att vi slipper.


Just nu händer det mycket; såväl på jobbet som hemma. Jag står inför många vägval, av vilka de roligaste valen är att välja vilket kakel vi ska ha i nya badrummet och andra byggbeslut. Det är alltså byggprojekt på gång och snickaren kommer den 26:e och börjar riva väggar! Spännande och kul, men hu vad jobbigt det blir!


Med tanke på allt som händer är det skönt att gå mot ljusare tider - våren är underbar!

Av katsura - 10 mars 2012 21:09

Låtarna i årets final är inte särskilt upplyftande. Torstens låt är bra, men platsar inte sedan.


Loreen är också bra, men den låten är ju redan sönderspelad på radio.


Dagens frågetecken är Ranelid... Jag gillar honom som författare, men vad var detta??? Rena rama skämtet!


Nej, det är bara att konstatera: Melodifestivalen är ingenting som faller mig i smaken! Inte ens dottern sitter som naglad framför tv:n (hon zappar mellan Crocodile Dundee och mello...hi hi...)

Av katsura - 10 mars 2012 14:54

 

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards