Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juni 2012

Av katsura - 6 juni 2012 18:19

Hallå alla trädgårdsälskare!


Jag undrar lite över dessa växter som finns i min trädgård. Vad heter de??? Den blå blomman fick jag av en kollega i fjol, men han visste inte namnet på den.

 

Den andra är ca en meter hög och har dykt upp i en rabatt i år. Ett tag trodde jag att det var en jordärtskocka (för sådana har vuxit på den platsen tidigare), men efter att ha googlat insåg jag att det var helt fel.

 



Är det någon som vet? I såfall är jag mycket tacksam för svar!


Nationaldagen har varit lugn, men kall. Till middag blev det rökt lammstek med potatisgratäng, sparris och sallad (och ett glas rött förstås!). Annars har vi inte firat på något speciellt sätt...


Önskar alla en god och skön kväll. Jag ska nog sätta mig framför brasan!


PS Våra hantverkare blir aldrig klara och det börjar gå oss på nerverna. Bygget skulle vara helt klart den 7 maj och nu är det redan en månad över tiden. Ett "före-efter-inlägg" kommer så småningom.   

Av katsura - 5 juni 2012 21:07

...och kylan håller i sig.

Ska man behöva ha

mössa och vantar på sig?

Det var ju så härligt för någon vecka sedan...


  


Igår var det galej med våra

blivande studenter.

GBMP

dvs glass, bowling, mat och prat.

En fantastiskt lyckad kväll!


  


Antiklimax i dag.

Rättegång.

Väntade i två och en halv timma

och fick sedan reda på att det

ställdes in.

 

Det hade varit så skönt att ha det överstökat.


Nationaldag i morgon = sovmorgon!

Det behövs just nu...

ZZzzzZzzzzzZzzz... 




Vy mot Skepparkroken från Sven Jons tunnel.

Hav
Av katsura - 3 juni 2012 16:16





Man kan säga att

min trädgård består av

två delar;

en tämjd del och en vild del.

En naturtomt, men ändå inte...

Jag älskar den! 

Av katsura - 3 juni 2012 16:04

I morse var vår lilla ögonsten med hela familjen på en joggingrunda! Eftersom vi inte joggar så mycket nu för tiden, så får inte heller Chili göra det ... I början tyckte hon det var helfestligt och studsade av glädje, men hon blev tröttare och tröttare och när vi kom hem igen orkade hon inte ens stå och dricka vatten. Vi andra gick ju ut långsamt och spurtade på slutet, men lillan var inte lika taktisk!

     

Av katsura - 2 juni 2012 22:35



Magnolia, plymspirea och japansk buskrosling

i min trädgård 2012. 

Av katsura - 1 juni 2012 22:02



Till slut kom det två blommor...

...den var ovanligt sen i år...


Trevlig helg! 

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards