Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under augusti 2012

Av katsura - 9 augusti 2012 21:12

 

En semesterdag kvar...

Tiden har flugit iväg, men trots vädret

har det varit en bra sommar!


Idag började jag dagen med ett IW medel,

sedan gick jag nio hål med den övriga familjen

på Åkagårdens golfbana.


Jag spelar ju inte själv, så

Chili och jag försökte höja stämningen 

när bollarna försvann i vattenhål och ruff...


Ösregn på förmiddagen i omgångar (30 mm)

besegrades av solsken på eftermiddagen.

Nu hoppas jag på sol min sista semesterdag!


Av katsura - 8 augusti 2012 20:32

Här är det extremt blåsigt, kallt och trist. Sommaren försvann i ett  nafs, men den kommer kanske tillbaka till helgen?


 

I mars kommer en dröm gå i uppfyllelse, om inget krånglar till sig förstås!

Vi ska på safari till Kenya i  kombination med solsemester på Zanzibar.

Bokat i dag och jag blir helt pirrig vid blotta tanken!

Nu eller aldrig!

Det är ju bara en gång man fyller 50!

Då hoppas vi på att få se både stora och små djur...


Vaccinationerna är väl det värsta, men det får vi ta. Hoppas det inte är alltför många sprutor...

Bara drygt sju månader tills dess... wohoooo!



Av katsura - 7 augusti 2012 21:54

Igår vaknade vi abrupt kl 05.00 av att det dånade och hela huset skakade. Dottern kom inrusande för andra gången och vi trodde först att det var tåget som hade spårat ur... Det var en kuslig känsla att uppleva ett skalv på 4,4 på Richterskalan igen. Det är ju bara fyra år sedan det hände förra gången...


Precis en timme tidigare var dottern inne hos oss för hon hade väckts av en märklig mardröm. Jag satt hos henne en stund och hon berättade att det hände konstiga saker med huset i drömmen och att det slog blixtar. Vi tände lite lampor och somnade om.


Man kan nästan tro att hon hade en föraning eftersom det faktiskt hände konstiga saker med huset... Mamma och U som sov i gäststugan märkte ingenting och de var lite snopna över det!


IW-säsongen har börjat igen och jag har faktiskt lyckats bibehålla konditionen under semesteruppehållet. nu har jag lett både bas- och medelpass och känner att jag är på G. Det ska bli kul att börja leta låtar till nya pass! Tur att jag köpte Scullcandylurar idag så jag kan lyssna på musik utan att störa  resten av familjen!


Tredje besöket på IKEA på två veckor blev lite billigare än de andra. Det  blev nya vinglas (de andra rök ju med när vitrinskåpet rasade...), en fåtölj, sängöverkast och kuddar (men dem handlade vi på Åhléns). Nu börjar det bli fason på dotterns rum också. Den blå plastklockan på väggen måste vi nog byta ut ser jag. Den matchar inte alls!

 


Jag önskar alla en trevlig morgondag!

Av katsura - 1 augusti 2012 22:02

Till slut blev vi klara! Huset är rensat och städat och vi är helt slut! Tur att det är lite semester kvar...   


Jag ska försöka att hinna med lite fotografering också. Det har inte blivit så mycket den här sommaren... Skalbaggen, bärfisen eller vad det nu är fångade jag iallafall en dag på bryggan i Krognäs.

 


I morgon kommer mamma och U för att stanna över helgen. De ska visserligen på begravning på fredag, men den resterande tiden hoppas jag på lite semestermys, dopp från bryggan, internationell matmarknad på stan och kanske ett besök på Café Killeröd igen. Vi får se vad som händer!


Jag önskar er alla en trevlig helg och så "ses" vi nästa vecka igen!   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards