Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2012

Av katsura - 5 november 2012 20:57

Idag har det regnat oavbrutet, så jag är glad att det var igår jag hade en trädgårdsdag!

Chili och jag stötte ihop med en liten hyresgäst...

...en liten igelkott!


 


Den blev lite rädd för kameran och flydde in i rabatten...

Jag tror att det är den som bor under altanen.

  


Av katsura - 4 november 2012 18:31

 

Tillbringade fem timmar i trädgården idag.

Sågade, röjde bort kaprifol som trasslar överallt och klippte bort taggiga björnbär.

Tog ner en död rönn och räfsade lite löv...

Pratade lite med grannen och drömde om nya projekt inför våren.

En helt underbar dag med andra ord!


Nästa helg får jag ta löven, men förhoppningsvis

kommer en liten storm och blåser över dem till allmänningen!

  

Önsketänkande!

Av katsura - 3 november 2012 17:30

 


 


  


 


  

Av katsura - 3 november 2012 14:39

 

   Eftersom jag oftast står bakom kameran

hamnar jag sällan på bild.

Me and mini-me,

snart nästan lika långa. 

  

Det är så skönt att det "bara" är lördag,

men tyvärr känner jag  en stickande känsla i halsen

och allmänt "burr" i kroppen.

Jag är rädd att jag är på gång att bli sjuk igen...

Hoppas att det bara är falsk marknadsföring!


Har varit ute och krattat löv en sväng,

men så såg det ut som om regnet var på väg.

Nu skiner solen igen, så jag gick in i  onödan,

menlöven kan jag ta en annan dag!


Tänker en del på förändringarna som står inför dörren.

Dels har vi bytt lokaler på jobbet;

vi har flyttat från provisoriska lokaler till andra provisoriska lokaler.

Vi har inget riktigt personalrum

och har ingen plats för kaffebryggaren.

Panik!

Jag som måste  ha kaffe på jobbet...

 

Dels ska ju skolans vara eller icke-vara beslutas på kommunfullmäktige.

Förvaltningen har ju redan sagt sitt

och fullmäktige går nog inte emot det förslaget.

Detta medför att frågorna snurrar i huvudet;

Hur kommer tjänsterna se ut?

Stannar eleverna kvar under utfasningen?

Hur blir det med lokaler?

Maskiner?

Gångvad?

 

Eventuellt kommer en politiker och informerar personal och elever på måndag.

Undrar om det finns några svar på våra frågor...

 

Mitt kaffeproblem blir kanske inte så långvarigt...

Av katsura - 2 november 2012 16:38

Idag struntade vi i alla måsten och åkte på höstlovsutflykt mot Båstad.

Första stoppet blev Johannesens Klädbutik,

där alla tre hittade varsitt plagg.

Rättvist.

  

Sedan åkte vi igenom Båstad, uppför Italienska vägen och förbi Boarp.

Straxt därefter såg vi skylten Troentorps Toffelfabrik

och eftersom maken behöver ett par nya

träskor, tofflor eller tollor

körde vi in!

 

De hade verkligen tofflor från golv till tak

i alla tänkbara modeller,

men tyvärr inte svarta i makens storlek.   


Han hittade ett par i ljusblått, men t o m jag tyckte det kändes lite väl vågat.

Den färgen var dock söt i stl 24 kan jag säga!    


Sedan bar det hemåt och nu laddar jag för en liten tjejträff med F&S-tjejerna.

Jag önskar alla en skön kväll

(och i morgon är det "bara" lördag!)



Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards