Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under oktober 2013

Av katsura - 11 oktober 2013 16:47

Underbara fredag.

Ljummet i luften och lite molnigt...

...och det är man inte van vid denna soliga höst!

Rött dominerar naturen för tillfället.

 

Vresrosorna på  Strandängen vid Skepparkroken.

En del av dem har lockats att blomma om

och det skapar kontraster...

 

Ros, små färska,  gröna blad, ett nypon och höstvissnade blad på samma kvist.


Ikväll sticker maken och dottern på något fotbollsjippo i Hörby,

så jag passar på att ha lite tjejträff.

Ost-och vinknytis.

Man behöver ju inte krångla till det,

när det viktiga är att man ska träffas och umgås!


Önskar er alla en underbar hösthelg...

...själv måste jag plocka ekollon igen!

Tar de aldrig slut i år????

Av katsura - 6 oktober 2013 19:13

Sol i Skåne!

Det har verkligen varit en fantastisk höst.

Höstfärgerna är enastående!


 

Vingad benved.


Efter morgonens träningspass på F&S

hann jag ut för att plocka

EKOLLON

i g e n!!!

Det är åtskilliga kilon som har tömts i trädgårdstunnan...


Jag lade också några plattor.

Tungt, så jag tar bara några i taget.

Man måste ju njuta också!


 

Katsuran.

Nu är den verkligen som vackrast

och snart faller alla löven av...


 

Paus i trädgårdsarbetet...

Nu väntar en ny vecka!

Ha en bra sådan!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards