Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

S R S dvs städa, rensa, slänga!

Av katsura - 7 augusti 2010 22:09

Städa, rensa och slänga har varit tre av mina ledord sedan vi kom hem från semestern! Det är skönt att komma in i slängastadiet för det blir mer plats överallt, såväl i skåp som i lådor!


Vi började med att rensa lite i garaget för en vecka sedan och nu rensar jag allt och slänger massor! I kväll passade jag samtidigt på att möblera om en smula. Ett till synes litet projekt blir alltid större i slutändan... Efter ett tag blev jag trött i foten och nu ser rummet ut som kriget... Nya tag i morgon!


Vi har också satt in tre annonser på Blocket, för att bli av med överflödiga möbler. Efter en halvtimme ringde en man på en annons, kom och tittade och tog bordet med sig. Snabba ryck! Nu hoppas vi bli av med resten i morgon...


Trots mitt nästan maniska slängbeteende har vi hunnit med ett dopp vid Sven Johns udde, vi har sopat gatan utanför vår tomt och så har jag njutit en stund av mina blommande lavendel. I våras klippte jag ned dem mycket och deär tio gånger vackrare i år än tidigare.   

  


Tre semesterdagar kvar...

 
 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

8 augusti 2010 15:16

Katsura!
Jag tackar för solen du skickade ;) Vi har lätta moln och +25 här idag - pust. Värmen i sig är helt OK, men det är den höga luftfuktigheten jag har svårt för. Tur att det finns fläktar...
Lavendel som doftar så gott och dessutom har så vackra blommor - lite avundsjuk blir jag allt på dig som har en stor trädgård med härliga blommor.
Grattis till den stora utrensningen! Det är ju bara sååå skönt att rensa ut saker som man inte använder eller behöver längre. Vi har projekt rensa i en bokhylla, men det är knappt vi vågar knysta om det. Att rensa bort böcker anser båda våra barn som ett helgerån. Jag håller med till viss del, men jag tycker att vi har alldeles för många hyllvärmare. Tänker skänka en kasse till Myrorna så småningom.
Önskar dig en fortsatt skön söndag - och var rädd om din fot!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
inger

inger

8 augusti 2010 17:27

Ja, visst är det härligt att slänga och städa ibland. Det blir liksom lätt att andas och fint blir det dessutom.
Själv har jag samlat lite energi genom en tripp till Stockholm, lite storstadspuls behövs ibland.
I morgon är det jobbdag ...

Kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

8 augusti 2010 21:04

Åh, jag älskar att städa, slänga o rensa o sälja på Blocket o Tradera! Feng Shui!

Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

8 augusti 2010 21:41

Så fin lavendeln ser ut! Sekatören är min bästa vän

 
skånepågen

skånepågen

9 augusti 2010 10:26

Just det, lavendel kan man klippa hårt på våren, eller ska man, de blir större och kraftigare då !

http://aake.bloggagratis.se

 
Riitta

Riitta

13 augusti 2010 22:40

Jag har planterat en hel rad nya pyttesmå lavendelplantor i år. under semestern växte de en hel del, men de kommer nog att blomma tidgast nästa sommar, så små var de från början. Men ett par förebyggande frågor: hur stor ska lavendeln bli innan det är dags att klippa i den och hur ofta ska man göra det? Hur långt ner ska man ta då?

http://riittas-ordbilder.blogglatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards